czwartek, 2 stycznia 2014

PKP... czyli Pomorskie Kobiety Przedsiębiorcze

Na dobry początek Nowego Roku mamy dla Was wywiad z wyjątkowo przedsiębiorczą i niezwykle zdolną osobą, która na pewno znana jest wszystkim miłośnikom decoupage i scrapbookingu, czyli Konstancją z pracowni "Retro Drobiazgi" :-)



Kiedy i jak zaczęła się Twoja przygoda z rękodziełem ?

Chyba w kołysce :) Moje dzieciństwo przypadło na czasy kryzysu, ocet na półkach i tyle. Jak się nie przefarbowało ojcowego podkoszulka, nie spruło starego swetra - można było zapomnieć o modnych ciuchach. Teraz myślę, że to były bardzo kreatywne czasy - miałam na swoim koncie nawet ręcznie robione buty z wykorzystaniem podeszwy z chińskich tenisówek, włóczki i szydełka :)


Zajmujesz się głównie decoupage i scrapbookingiem. Czy tworzysz też w innych technikach?

Nie lubię szufladkować prac. Bo czy jak drewniane pudełko okleję papierem scrapowym i dodam do tego serwetkę to będzie scrapbookig czy decoupage? A jak do mix-mediowego art żurnala dodam serwetkę? Często mieszam preparaty, techniki, doświadczenia - najbardziej lubię eksperymenty :) Potrafię szyć, robić na drutach, szydełkować - ale na to nie starcza mi już czasu.



Skąd czerpiesz inspiracje do tworzenia swoich prac?

Niewątpliwie ogromną inspiracją jest internet. Uwielbiam brać udział w blogowych  wyzwaniach; teraz mam na nie mniej czasu - ale stanowią świetne źródło inspiracji. Swoistym "wyzwaniem" i mobilizacją jest też mój udział w zespołach projektowych (obecnie LemonCraft i UHK Gallery) - zaszczytna funkcja, ale przecież bardzo zobowiązująca. Przyznam, że jeżeli chodzi o pomysły - mam swoiste ADHD, przychodzi mi ich do głowy znacznie więcej niż mogę zrealizować.


Poza tym, że tworzenie decoupage’owych i scrapowych prac jest Twoją wielką pasją to także Twój sposób na życie… Skąd wziął się pomysł na stworzenie Pracowni Rękodzieła„RETRO DROBIAZGI”?

Tak, do tej pory jest to dla mnie największą życiową niespodzianką. Mam wykształcenie ścisłe, nigdy nie przyszło mi do głowy, że zostanę ... artystką (choć wciąż uważam, że to określenie na wyrost). Pracownia to pochodna mojej działalności internetowej i bloga. Założyłam go przypadkiem, a z czasem okazało się, że coraz więcej osób go odwiedza, szuka u mnie inspiracji, pyta o rady. Postanowiłam sprawdzić, czy znajdą się chętni na warsztaty - udało się. Tu dziękuję wszystkim swoim klientkom  (choć nie lubię tego słowa) - bo to ich dobre słowa, wsparcie i entuzjazm tworzą atmosferę zajęć w Pracowni, oraz moją mobilizację. Dajecie mi wiele radości kochane :)


Wiemy, że w Pracowni RETRO DROBIAZGI prowadzisz różnego rodzaju warsztaty. Do kogo są one skierowane? Czego można się na nich nauczyć?

Warsztaty są skierowane do KAŻDEGO, kto chce się rozwijać, tworzyć coś własnymi rękami i przede wszystkim MIEĆ Z TEGO RADOŚĆ! Uczestniczą w nich dzieci, gimnazjalistki, studentki, młode i starsze mamy, emerytki. Osoby w każdym wieku, a każda wnosi w atmosferę zajęć coś swojego. Moim zadaniem jest pokazać każdemu możliwości twórczego rozwoju, sprawić, aby uwierzył, że da radę, jest kreatywny i poczuł radość tworzenia.



Opowiedz nam jeszcze trochę o sobie… Jakie są Twoje inne pasje i zainteresowania poza rękodziełem? Co robisz, gdy akurat nie zajmujesz się decoupage czy scrapbookingiem? ;-)

Od wielu lat współprowadzę rodzinną firmę, która jest głównym źródłem moich dochodów. Pracownia jest dla mnie dodatkowym miejscem pracy. Zanim ją założyłam, byłam nałogową czytelniczką książek - teraz nie mam na to czasu. Nałogowo też pracowałam w swoim niewielkim ogrodzie - teraz .... wiadomo :) Czasami znajdę czas na gotowanie (ostatnio mam fazę na pieczenie chleba). Jestem zwariowana na punkcie zwierząt - mam dwa koty, ukochanego psa i ciągle rodzina musi mnie powstrzymywać przed przygarnięciem kolejnych. Ale nie da się ukryć, że jeżeli akurat nie zajmuję się rękodziełem, to zajmuję się ... rękodziełem :) Gdybym traktowała je jako pracę, wyszłoby na to, że pracuję 24 godziny na dobę.



Jeśli chcielibyście dowiedzieć się jeszcze więcej o Konstancji i zobaczyć więcej Jej fantastycznych prac, koniecznie zajrzyjcie na Jej blog --> klik, klik...
Znajdziecie tam też informacje o warsztatach prowadzonych przez Konstancję, 
możliwościach zakupu Jej prac i wydarzeniach, w których nasz Gość bierze udział :-)
Koniecznie polubcie też stronę pracowni Retro Drobiazgi na facebooku --> klik, klik... 

-  Retro Drobiazgi -  Pracownia Rękodzieła - decoupage i scrapbooking

A jeśli tak jak nas zauroczyły Was prace Konstancji, koniecznie zgłoście się na prowadzone przez Nią warsztaty... naprawdę warto :-)

4 komentarze:

  1. Wspaniała kobieta. Każdy chyba kto miał okazję ją poznać, podpisze się pod tymi słowami. W pracowni panuje świetny klimat a życzliwość Konstancji nie zna granic :). Koniecznie zajrzyjcie do Jej pracowni!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka szkoda, że jesteście tak daleko :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozdrawiam Konstancję, to świetna Babka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Konstancja tworzy cudne przedmioty! Świetnie łączy decou ze scrapem. Podziwiam jej prace już ładnych parę lat.

    OdpowiedzUsuń

dziękujemy, że jesteś z nami :) - DT PC

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...